Pengikut Setiaku, jemput FolloW ^^

Thursday, November 15, 2012

K-Drama : Arang and The Magistrate Part 3

Hi,

Tiera excited nak cerita tentang episod yang paling Tiera suka dalam drama Arang and The Magistrate.

Episode 7...


Dalam episod ni, Eun Oh kembali ke tapak kejadian dimana sebuah lubang penuh dengan tulang manusia ditemui. Disana, dia mula mengumpulkan beberapa tangkal yang mengelilingi kawasan kejadian. Tangkal misteri itu bertanda utara, selatan, timur, barat, barat daya dll. Jadi, sementara Eun Oh mencari, High Shaman yang dapat  merasakan yang rahsianya selama ini akan terbongkar mula tidak senang duduk.

Di pejabat pula, 3 officer mula mencari jalan untuk menyingkirkan Eun Oh. Mereka dapat tahu Eun Oh di jurang tempat kejadian jadi mereka menuju kesana. Eun Oh akhirnya berjumpa dengan tangkal terakhir dan terikat di sebuah batang pokok di tepi jurang. Sementara Eun Oh berhati-hati meniti batang pokok untuk mengambil tangkal itu, salah seorang officer cuba menolaknya jatuh kedalam jurang.
Pegawai tu nak tolak tapi tak sempat tolak dah jatuh.

Arang yang sedang mencari Eun Oh juga bertindak menuju ke jurang dan bertemu dengan Grim Reaper.Moo Young diarahkan turun ke tempat kejadian untuk menyelesaikan kawasan yang telah didedahkan dengan bantuan Eun Oh. Arang terkejut apabila terserampak dengan Moo Young dan dia tak selesa asyik terserempak dengan Grim Reaper itu.


Arang kemudian meronda disekeliling kawasan dansampai ke jurang. Terdetik untuk melihat, dia akhirnya terjumpa Eun Oh yang tidak sedarkan diri di jurang berlumurah darah. Masa ni memang Arang betul-betul risau dan macam nak menangis tengok Eun Oh jd macam tu. Dia kembali ke kawasan pembunuhan untuk mengambil tali dan cuba meminta tolong Moo Young yang masih disitu tapi Moo Young buat dek je.

Arang segera mengikat tali dan turun ke bawah tapi dia pula yang hampir terjatuh ke dalam jurang. Eun Oh sempat menangkap tangan Arang tapi akibat bahunya yang tercedera banyak darah yang keluar. (Masa ni sgt excited, ahaha)


Selepas Arang selamat, diaorg tak tahu macam mana nak selamatkan diri dari jurang tu. Jadi Eun Oh sempat buat lawak. "Apa kata awak terjun kedalam jurang, awak takkan mati. Jadi lepas awak hidup balik pergi bagitahu orang untuk selamatkan saya disini". Arang percaya pulak tu, siap tak terjun lagi tapi Eun Oh sempat tangkap. "Tak dapat bezakan ke benda sirius dengan lawak?". Eun Oh kemudiannya pengsan lagi dan Arang terjumpa sebuah gua dan menarik Eun Oh ke dalam. Oleh kerana Eun Oh cedera parah maka mereka terpaksa bermalam didalam gua sementara Arang meronda mencari jalan keluar dari situ. Sepanjang masa mereka didalam gua, mereka bertambah rapat lagi.


Dalam masa tu sempat lagi diaorg terjumpa roh jahat yang berkeliaran. Kesian Eun Oh, walaupun cedera parah dia terpaksa berlawan dan kena belasah dengan hantu tu.Huhu. Oleh sebab tak jumpa jalan keluar mereka kembali ke jurang tempat diaorang jatuh dan nasib menyebelahi apabila Dol Swe muncul dan menarik mereka keatas. Dol Swe yang memang cemburu dengan Arang tak bagi Arang naik dulu, jadi Eun Oh naik dulu. Tali yang diturunkan tak kuat dan pada masa Arang naik, tali terputus dan Arang jatuh kedalam sungai. Eun Oh yang terkejut dengan kejadian itu dan nak turun menyelamatkan Arang tapi akibat kehilangan darah yang banyak dia pengsan sekali lagi di kaki jurang. Dol Swe mendukung Eun Oh balik ke pejabat dan mengarahkan kumpulan peronda mencari Arang.


 3 officers terkejut dengan keadaan Eun Oh dan rasa frust ketua mereka selamat dari terjatuh dari tebing tadi.

Haishh, diaorg ni lawak tul~

Sementara itu, Ju Wal yang ternampak dan terdgr Arang jatuh ke dalam jurang pergi kesana untuk mencarinya. Apabila terjumpa Arang yang hanyut dan masih hidup di tepi sungai dia membawa Arang pulang. Sementara itu, Eun Oh yang tersedar dari pengsan bertegas untuk mencari Arang walaupun masih lemah.
Dr ep 8, Dol Swe x bg tuannya pergi cari Arang.


P/S: Tak tahu kenapa suka sangat bila hero cedera dan heroin jaga hero...hmmm



So Enjoy The Drama~ send me some feedback!

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi membaca blog yang tak seberapa ini~

Jangan Segan untuk kritik blog ni, tapi yang membina la ye? BE NICE ^_^