Pengikut Setiaku, jemput FolloW ^^

Thursday, December 8, 2011

Vocab Bebudak Zaman Sekarang...

Situasi1:-

Mak, Angah and me tengah lipat baju masing yang dh diasingkan. Balqis tengah baring2 kat atas lengan Abah. Mak tengah asing2 kan baju sambil baling baju kat pemilinya.

Mak: Nah, ni Iman punya?

Sehelai baju dilempakn ke timbunan baju dia. Angah angkat hujung jari n tgk.

Angah:- Not Me!

Baju terbabit dilemparkan ke aku. Aku mengangkatnya dan menggeleng dan melemparkannya kat Nash y tgk shiok baring tgk TV.

Me:- Not Me!

Tetiba...

Balqis:- NOK MEE (not me) KUNING!!!!! (dialek Trgganu)

Semua mata tgk Balqis n ketawa tak ingt dunia.
p/s:-Balqis susah sgt nk makan. So baju baby sgt muat dgn dia. Makan fave dia sup+nasi, telur+kicap+nasi dan ya ng plg ulung...MEE KUNING!

Situasi 2:-

Balqis n Saiful tgh main perang2. Ruang keluarga memang bersepah n kerusi meja makan n selimut jadi mangsa utk dibuat kubu.

Saiful:- Ok, dah siap...

Balqis pun dah sedia ngan Barbie n Ken dan plush toys dia. Saiful ngan askar kecik n lori sgla macam.

Saiful & Balqis: SERAMMMMMM!!!! (Serang?!)



Balqis 5 thn dan Saiful 6 tahun

There was an error in this gadget