Pengikut Setiaku, jemput FolloW ^^

Thursday, December 15, 2011

4th Holiday 2011:- Cameron Highlands Part1

Salam.
Cayalah, cuti kali ni memang kucing Tiera guling2 dalam tandas dia sebyk empat kali berturut2. Cian A'tam, Maru n the geng sbb kena tinggal...lagi. Belum pun abis demam aku g Indon, kami membawa diri lagi ke tanah tinggi Cameron.

Kami lalu jalan melalui Felda Aring dekat sikit dr K. Trgganu ke Cameron tp sabar jela. Jalan dia Tuhan je tahu betapa roller coasternya jd kereta kami masa lalu kat situ.



Dlm oooo lubang~
 
Cameron Highlands ni dh mcm rumah kedua pulak, dh khatam 5, 6 kali dh. Sbb cuti pun dah tinggal ujung2 n kami pergi pun bukan hujung minggu maka best la x pyh sesak2 nk cari tmpt menginap. Mmg x dak maslh kalu korang pandai cari tempat. Oleh sbb family kami ni mmg elergic dgn keadaan serabut2 nih so kami dh pilih nk menginap di Homestay Taman Sedia.

Pemandagn pagi Tmn. Sedia

Homestay Tmn. Sedia ni satu2nya perkampungan tradisional org Melayu. Tak pastilah tp dgr kata ramai2 y x tak tahu ttg kewujudan Tmn Sedia ni. Kat tmpt ni ada 48 buah rumah je n semua warga emas (bak kata opah y jga homestay kami tu). Kat dlm ni ada beberapa buah kebun Strawberry n sayuran. Korang x pyh susah2 jalan ke Tanah Rata ke, pusing je Tmn Sedia ni dlu puas2.

Tp masa nk booked bilik tya la sedlm2 nya sbb ada sstgh homesty tu cerewet n cekik darah ckit. Utk pgthuan perkataan aircond mmg x wujud dlm kamus hidup penduduk kat sini, so korg pikir la berbaloi x harga y ditawarkan. Nak twr2 harga bilik tu bule le, ngorat le anak dara @ teruna y menjaganye..hik3.

Pilih kak, 10 jenis rm 10 jee~

Oleh sbb Tiera ni gila2 brokoli celup tepung so family kami cari homestay y bule masak2, so lpas beli sayur terus goreng n makan ramai kat homestay tu. .

Anak dara tgh masak..hehe

Hasilnya....

Sdap walaupn simple ^_^
 Malamnya kami ke pasar malam...

Bersambung Part 2~
There was an error in this gadget