Pengikut Setiaku, jemput FolloW ^^

Wednesday, July 31, 2013

Buka Puasa Terakhir di A.M. Tarbush Restoran

Salam,

Setiap sem, kelas kajian sosial 2 IPG KSM akan mengadakan jamuan berbuka puasa. Sayangnya kali ini mungkin buat  yang terakhir kalinya sebelum semua dipostingkan ke SeRaWak/SaBaH kecuali Tiera...hahaha. Kejam gila. Fuh2 semoga semua dapat semenangjung ye, jangan marah. Jom kita tengok sekitar majlis berbuka yang gempak ni.

Kami berbuka di A.M. Tarbush sebuah restoran arab di Kota Bharu. Lokasinya terletak seberang Billion, KB. Kami pilih utk makan buffet so bajet dlm RM38...mahai kan? Haha padan la kami makan tu semua daging kambing kot,

Memang terbaik la, penuh meja.

Mostly hidangan y kitaorg x pernah rasa.
Serius sedap, sebab kebanyakkan hidangan kitaorg x pernah jumpa. Tuan kedai dia memang orang arab so memang masakan kaw, kaw punya. Antara yang masakan Tiera kenal dan rasa malam tu:

1.Daging kambing bakar
2. nasi mandy
3.sosej n wedges with cheese sauce
4.bandung coctail
5.stew kambing
6.isi ayam celup tepung wif chili sauce
7. salad apa ntah
8. kebab ayam and daging
9.lasagne
10. ayam masak apa ntah tapi sedap
11.Ice lemon tea
12. Air Nenas ke?
13. Susu Kambing
14. Pudding Triffle
15. Buah-buahan
16. Puding Gula Hangus
17. Banyak lagi tak sempat nk rasa semua....huhu


Ni pinggan Tiera, nasi amek sikit ja, lauk banyak!

My two good friend, muka puas ati abes la ni.

Taraaa~! Sommul (hadiah)
Sebelum balik, tertengok dalam peti ais dia, ada jual air dari arab. Sorang kawan beli la satu air botol ni, dia kata dia biasa minum. Air Barbican perisan buah delima. Air gas rupanya. Tuan kedai kata, ia sejenis beer non-alcoholic yang halal. Air ni bukan air biasa tapi diminum sebagai air kesihatan di negara sana. Sedap la jugak tapi air gas ni Tiera kurang sikit, apa-apa pun suka try benda baru. Rindu la korang lepas ni...End~



Tuesday, July 23, 2013

Cosmetic Product?

Salam,

Hari ni Tiera nak cita pasal barang-barang kosmetik yang berlambak-lambar terjual di laman sesawang sekarang. Sebenarnya Tiera sendiri pun suka jugak beli online sbb kat luar susah nak dapat. Tapi hakikatnya kalau kita beli kat kedai, barang-barang macam ni lebih murah. Konon harga jualan RMxx tapi jual lebih murah untuk pancing pembeli. Hari ni terbukti lah jugak, biasa la orang nak ambik untung tapi rasa melampau pulak.

Sejak akhir-akhir ni Tiera suka pulak pakai bedak arab, ala y kena basahkan span dan boleh bawak sembahyang. Texture dia tak berat and more coverage. Muka pun nmpak cerah sbb kawan-kawan ada jugak y tegur. Dulu beli dengan kawan bedak arab Kokuryu, Summer cake. Tup2 smpai bekas warna putih, biasa bekas merah kan? Ingat dah kena tipu nak tanya pun...kawan kita kan..hmmm

Apa2 pun alhamdulillah sedap juga pakainya. So dah dapat elaun terakhir ni beli satu lagi bedak, tuan kedai rekemen. Katanya bedak Syria ni sama dengan bedak arab. Lama Tiera belek sbb harga sama dengan bedak arab tapi bedak Syria ni banyak dan bekas dia pun cantik.Nak tahu harga berapa? Kalau dibandingkan dengan kat online cuma RM35 je (bedak arab n bedak syria). Tiera pun tawar-tawar dapat la murah sikit.



Tak pakai lagi, harap-harap hasil sama lah dengan bedak arab yang Tiera selalu pakai tu. So kesimpulannya, beli kat kedai lagi murah, boleh belek lama-lama. haha. End~




Sunday, July 7, 2013

A Song For TeukSo Couple

Hi Guys,

Cause I've stuck on this song for a while so I like to relate this to TeukSo couple. Maybe this could be Lee Teuk thought to Sora-shii...hehe.

For You From Me - Jon McLaughlin

Unexpected, understatement of the year
That's for sure
( 2011 sure make a suprising reveal for LeeTeuk, his first sight of Kang Sora)
Who'd have thought that I'd be standing
At your door
(He never thought he'll ever met her like this, in WMG)
It's just the way you say my name that throws me
(He is really happy when they're together and when she call him)
All the windows of my past are closing
(well, he should forget all about his past and cocentrate on his future with her)
and everything that you see is

C/O:
For you from me
(Everything he do is sincerly for her)
I give it away so easily
(He felt comfortable doing all those thing just for her)
Never stop to look at what's behind
(She should be expecting more from him)
For you from me
Everything we want will be holding us
(if they felt the same thing, they will be together eventually)
Together tonight, tonight
(suddenly I remember the scene in the shop when they went to buy some furniture..ehehe)

Unexpected, I'm not used to chasing dreams and catching them
(He never had anything he charish before, and now it has change)
All of the sudden I'm the winner in the end
( Now he has her and he felt satisfied)
I'm used to every door I open closing
( He used to, for himself be famous and sucessful man..)
Always making sure I'm not supposing
( He always concentrate in his life, being a strong man inside  and not expecting anything)
I can't believe I'm really here
( Now he can't belive he is now in love)
We will never fall
(They will be strong together, waiting for each other moment)
We'll defy the laws of this world
(defy the laws of their world and get married)
With new ones of our own
( a twin baby...?)
That's the way I feel
(He really like that...a baby of their own)
Stupid but for real all that I am
(Everything he said, he is being serious about it)

TEUKSO COUPLE FIGHTING! <3 br="">

There was an error in this gadget