Pengikut Setiaku, jemput FolloW ^^

Sunday, January 30, 2011

Elaun Oh Elaunnn~

Salam....

Huhuhuhu ~T_T~

Nak kata aku ni jenis boros x la sgt kan. Tiap2 sem bule ja simpan Rm1000 dlm akaun...tp dh nk dkt2 akhir-akhir ni aku jd pokai kowt...Kaki shopping?! ooooohhhh no, no...that's not myself...haha speaking?... bila aku marah teramat sangat ja baru korang rasa penangan speaking aku...x caya tya kwn baik aku...dia dh rasa dhh...hehe jgn marahh~

Baki dlm bank x dak la sikit sgt tp aku ni jenis takut nk spend duit utk benda remeh tambah2 nk dekat dpt elaun baru ni...bila poket penuh...belanja x igt dunia dh kering, duit satu 10sen pun aku kira tau. Bagi aku la kan, duit elaun ni segala-galanya lah, dengan duit elaun aku rasa aku dh besau panjang n tak payah nk bergantung harap pd my parents sgt~

Bole kata aku x dpt langsung duit belanja dr parents...tipu la kalau lgsung parents x hulur duit. Ada la sekali-sekala, tu pun puas aku tolak tau. So my parents akan support dalm bentuk y aku x nmpak cthnya mcm top up sekali sekala...ada la dlm 4@5 kali satu sem tu pun bila aku desperate sgt x dak duit. Pastu isikan minyak kereta sampai ckup separuh tangki ke or jamu makan bila balik cuti di umah.

Bila ada duit elaun secara tak lagsung aku boleh keluarkan nama aku dari senarai belanja diaorang. Diaorang tak payah nk pening2 pikirkan budget beli baju baru ke, pencuci muka ka, kasut ka, or duit belanja makan masa kat asrama utk aku. So officially aku bule take care pasal keperluan n kemahuan aku sendiri tak payah susahkan mak ngan abah. Tp x tau la, some parents tak boleh bila anak2 tak mintak apa2 ni sbb kita masih dlm tanggungan diaorang..so mcm tercabar pun ade jgak la bila anak tak mau parents support diaorg dh.

Elaun for the support of our education during our study...btol sangat2 x dinafikan. Tp cuba bg tau, ade org kat dunia ni y mmg bila dia dpt elaun dia guna duit elaun dia beli gedabak buku teks utk dia study?????? Nobody perfect taww! O...k...! kalu ade bg tau kat aku, nk tabik skali...chayaala korang, aku respect gile. Kalau aku, pandang buku pun x lalu...ohoho x da la sampai mcm tu tp aku ni bukan ulat buku sgt. Ade la beli jgak buku utk study kan, y lbey aku buat support life la, nk jd cikgu paling style....style ke?

Nasihat aku? Dpt elaun, buat budget....sbb aku buat aku nk suruh korang buat jugak nih. Simpanan penting bila korang kerja nanti, skrg msuk IPG pn dpt posting lambat.....haha x lama dah tu. Ntah dlm 10 thn akan dtg lepasan ijazah perguruan pun kena menganggur, tak pun keje kat stesen minyak sama dgn PATI. Siapa tahuuuu~

Atas seseorang la nk spend dia punya elaun mcm mana, asal bahagia n tak memakan diri sendiri. Yg penting aku tak pernah pokai smpai kena mintak duit kat parents aku, aku ada backup dlm akaun. Kalau nk skrg aku bule abiskan duit beli sepersalinan baju tau......

Hoho sirius gler membincangkan pasal elaun...mcm dlm status FB aku...mari aku nk bacakan mentera elaun...
~Ommmm, elaun....mari....mari...mari pd aku...muahahahah~!

P/S: dgr kata elaun masuk 31 haribulan...harap2 mcm tu la. Jgn terkena mcm ari tu sudah, doa org terinaya makbul tau...sapa y bwk mulut ari tu, elaun dia masuk lambat seminggu...hehehe.

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi membaca blog yang tak seberapa ini~

Jangan Segan untuk kritik blog ni, tapi yang membina la ye? BE NICE ^_^